backGoBase.org home | prev | index | next
Go, an addictive game Copyright © 1994-2014 GoBase
bg  Обща информация | Правилата на Го  United Kingdom Spain Catalunya France pt Italy gr Poland tr Romania ru Norway Germany The Netherlands
Правилото за ко
/studying/rules/.img/ko.gif
Диагр. 1: На ход е черният...
/studying/rules/.img/ko1.gif
Диагр. 2: Ако реши да вземе един бял камък...
/studying/rules/.img/afterko1.gif
Диагр. 3: Това ще доведе до тази позиция...
Но сега на ход е белият... /studying/rules/.img/ko2.gif
Диагр. 4: Белият би могъл да реши да вземе един камък...
/studying/rules/.img/afterko2.gif
Диагр. 5: Което води до позицията от диагр. 1...
/studying/rules/.img/theko.gif
Диагр. 6: И така безкрайно...
Представете си следната ситуация: това може да се повтаря до безкрай. За да не се случва това, в Го има специално правило, правилото за ко (от японски). Правилото за ко забранява същата позиция (т.е. на цялата дъска!) да бъде повтаряна.

Заб. 1: Ето защо, в горната диаграма, бял 2 е забранен заради ко правилото.

Заб. 2: Не е позволено да се повтаря позицията на дъската (цялата дъска), така че след като е бил изигран един (или няколко) камъка другаде, отново можете да вземете ко-то. Когато е важно да бъде взето (и спечелно) дадено ко, тези ходове "другаде" обикновено заплашват нещо, на което противникът трябва да отговори и така няма време да свърже ко-то. Такива ходове се наричат "ко-заплахи".

advertisements

www.kostenlosspielen.biz

home | prev | index | next

home > Правилата на Го > Правилото за ко

Feedback: editor@gobase.org